Ruilen & retourneren

Wij streven ernaar om jou te voorzien van de leukste must haves. Ben je onverwachts toch niet tevreden? Je hebt het recht om jouw pakketje te retourneren binnen 14 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen. Hieronder vind je antwoorden op de veelgestelde vragen. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice via info@macy-amsterdam.nl.

Wat is de retourtermijn? 
Je kunt je artikel binnen 14 dagen retourneren nadat je je bestelling hebt ontvangen.

Voorwaarden retour:

  • De items dienen ongedragen, onbeschadigd en voorzien van aangehechte labels geretourneerd worden. Hiervoor kunnen we geen uitzonderingen maken.
  • De items dienen in originele verpakking aangeleverd te worden
  • Het retourformulier dient uitgeprint in het pakket te zitten
  • Het product wordt gecontroleerd op schade die door toedoen van de klant is toegebracht, het opsturen van een beschadigd product door eigen toedoen wordt dan ook niet in behandeling genomen.

Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?
Stap 1:
 Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag dient het teruggestuurde product in originele staat, voorzien van labels en etiketten en met betreffend retourformulier geretourneerd te worden. 

Stap 2: Meld jouw retour via info@macy-amsterdam.nl om een retourzending te starten. Vermeld hierbij je ordernummere-mailadreswelke producten je wilt retourneren en de reden van retour. Nadat jouw retouraanmelding is geaccepteerd, sturen wij jou het retourformulier en de retourinstructies. Retourzendingen zonder voorafgaande aanmelding via e-mail en betreffende retourformulier, kunnen wij helaas niet traceren en worden daarom niet geaccepteerd. 

Stap 3: Breng jouw pakketje naar het dichtstbijzijnde PostNL of DHL-punt voor verzending naar het door ons aangegeven retouradres*. Behoud de track & trace code van jouw pakketje. 

We leveren wereldwijd en hebben ons magazijn gevestigd in het buitenland. Dit stelt ons in staat om je bestelling snel en tegen de beste tarieven te verzenden. Voor retouren ontvang je dus het retouradres dat zich in het buitenland bevindt. De retourkosten hiervoor zijn ongeveer €20. Retourkosten zijn voor rekening van de klant.

*Retourzendingen die naar het verkeerde adres zijn verzonden, komen niet voor terugbetaling in aanmerking.

Stap 4: Wanneer je pakketje is aangekomen en gecontroleerd, zullen wij het bestelbedrag van de geretourneerde producten binnen 3 tot 5 werkdagen terugstorten middels de betaalmethode waarmee je hebt afgerekend. We behouden ons het recht voor om een terugbetalingsverzoek te weigeren als het/de ontvangen artikel(en) beschadigd of niet volgens onze voorwaarden is/zijn.

Welke artikelen kunnen niet worden geretourneerd?
Producten die voldoen aan een of meer van de volgende punten kunnen niet geretourneerd worden:

a. die verzegeld zijn. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet retourneerbaar;
b. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument (maatwerk);
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
e. de koper heeft de geleverde producten zelf gerepareerd en/of bewerkt of door een derde laten repareren en/of bewerken;
f. de geleverde producten zijn aan abnormale omstandigheden blootgesteld
of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen van de
tussenpersoon zijn behandeld en/of op de verpakking zijn behandeld;
g. het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die
de overheid heeft uitgevaardigd of zal uitvaardigen met betrekking tot
de soort of de kwaliteit van de gebruikte materialen;
h. hygiëneproducten (ondergoed, sportkleding, bikini's, make-up, haarstylingsproducten,
schoonheidsproducten etc.) kunnen niet worden teruggenomen en vergoed;

Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. Wij raden je aan om je retourzending met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor zoekgeraakte retourzendingen. De zender is altijd verantwoordelijk voor de retourzending.

*Wij behouden ons het recht voor geretourneerde artikelen te weigeren als wij vermoeden dat de artikelen buiten onze schuld zijn gebruikt of beschadigd

Kan ik mijn artikel ruilen voor een andere maat of kleur?
Het is niet mogelijk om een item direct om te ruilen voor een ander item. Mocht je graag een andere kleur, maat of een geheel ander item willen ontvangen, dan raden wij je graag aan om hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen en het item dat niet naar wens is te retourneren. Je ontvangt dan jouw aankoopbedrag terug via de oorspronkelijke betaalmethode.

In gevallen waarin we een artikel opnieuw moeten verzenden om redenen die geen verloren pakketten, beschadigde artikelen of een verkeerd ontvangen artikel omvatten, brengen wij verzendkosten in rekening.

Kan ik meerdere pakketten samenvoegen en terugsturen?
Omdat we werken met verschillende retourfilialen is dit helaas niet mogelijk. We ontvangen je product graag in dezelfde verpakking retour. Wanneer je een grote order hebt geplaatst kan het zijn dat deze in delen wordt verstuurd, afhankelijk van de beschikbaarheid in elk filiaal.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren? 
Zodra jouw bestelling is geplaatst, is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen of annuleren. Wel kun je deze binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, mits deze aan de retourvoorwaarden voldoet.

Mijn ontvangen artikel is beschadigd of verkeerd; wat nu?
Inspecteer jouw items bij ontvangst en neem direct contact met ons op indien het artikel defect of beschadigd is of, indien je het verkeerde artikel hebt ontvangen.

Voor de snelste oplossing stuur je ons een mailtje met een foto waarop het beschadigde deel van het item of het verkeerde artikel te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen. Wij kunnen het probleem dan gelijk beoordelen en oplossen. 

Let op: indien artikelen beschadigd, onverzorgd of niet volgens onze voorwaarden aankomen zonder vermelding van schade of verkeerde levering, zijn wij genoodzaakt de artikelen niet in ontvangst te nemen en heb jij geen recht op jouw retour. 

Vragen?
Heb je nog vragen over jouw retour of hulp nodig bij het retourneren van je pakketje? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via info@macy-amsterdam.nl. Ons team staat klaar om jou verder te helpen!